Fader in i döden

 

 

med isögon blå såg du på mig

grep min hand

en drunknande i döden

du?

jag

aldrig mera skulle våra ögon mötas

men i min själ blev bilden av dig plötsligt klar

jag blev en krigardrottning vid din rädda blick

en amazon du aldrig mera skulle kunna skada

nu är det jag

som bestämmer

 

 

Etiketter: , , , , , ,

2 svar to “Fader in i döden”

  1. moniqas Says:

    Skönt att komma till det… känna så..
    Grymt men ömsint om ..livet
    Tack för att jag kan få läsa dina fina dikter!❤

    • Ametysth Says:

      Men hej, jag visste inte att mina dikter ff gick läsa här för utomstående. Men du får naturligtvis, blev bara så förvånad. Tack för din respons. Jag jobbar mig genom alla nu, skriver om lite, försöker kategorisera dem och få någon ordning.

Kommentera

