Alla längtar

stack in huvudet i en bikupa av er längtan

bland alla ropen efter kärlek

en famn av trygghet att vila i

förmätet

kändes det att sälla sig till kören

när så många redan fanns där

översvämmade av behov

 

så jag backade obemärkt undan

kupade hand över hjärta

tystade min dröm

min trängtan

bad den endast finnas där diskret

 

ibland kikar jag in och lyssnar

någon ropar ännu

andra har sitt mål funnit

mitt har slutat höras

lärt sig tala med mycket små bokstäver

nästan inte finnas alls

nästan inte finnas alls

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

