Verklighet

alla drömmar i ögonvrån

en trötthetens flimmer i verkligheten

i livet

som jag är så trött på och älskar

behöver fly

villfaras

faras dit jag vill

mot det overkliga

avbrottet

vid spisen försöker jag fånga drömmen

hålla den i mitt hjärta

så pass länge så jag hinner med

att lyssna till den

höra orden den förmedlar

känna den gunga i mina höfter

dess arom på min tunga

mina tankar har förlorat sin mottagare

virvlar fria i sönderslagna rum

studsar vilsna mot cellers väggar

desperata

utan min förmåga att längre höra

i mitt moln av verklighet

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Ett svar to “Verklighet”

  1. Yelling Rosa Says:

    Vackra recitationen.
    Tack.

Kommentera

