Genom dina ögon

min kropp speglas i dina ögon

älskog så berusande i smaken av dina kyssar

våra fingrar möts

likt morgons dimma smeker gryningsstilla sjö

jag känner min hud resa sig för dina händers smekning

mina andetag finna sitt djup

ett hjärta i ångan från vår eld

dunstar ut mot odelbarheten

där alla livets mysterier förvaras i evighetens arkiv

mina läppar längs din kropps stigar

mot vår förtrollade skog

jag blir ditt rå i nattens lekar

din gläntas värmande solstråle vid dagens rand

genom dina ögon ser jag kvinnan du älskar

i hjärta finns du

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

