Jag minns inte

jag minns inte hur det var att vakna i någons famn

höra någon säga att jag är vacker när jag sover

jag minns inte hur hel trygghet känns

vet inte alls vad det innebär

sakta drar jag handen genom mitt hår

ser in i min spegelbilds ögon

är det bara jag som ser avgrunden där?

på livets klippkant går jag varje dag

håller hjärtat i min hand

undrar om jag ska kasta det där

ner i den djupa ättestupan

ge upp den känslovarelse jag är

excistera

det måste vara lättare

än att andas utan syre

mina ögon talar med mitt hjärta i allt jag ser

min hud förnimmer varje viskning

vattnet smeker mig ofrånkomligt

allt känner jag

vid branten står jag med hjärtat i min utsträckta hand

andetagen krusas utav sorg

blundar för att stänga ute allt

jag minns inte längre varför jag känner

ska jag då gå vidare utan mitt hjärtas drömmar

excistera

glömma allt jag ändå inte minns

 

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

