Ingenting dör

jag är en skuggbild i dina minnen

en smekning i all vår magi

ut i den helhet den tillhör

låt mig stråla ännu ett ögonblick

ett ögonblick av enkelhet

en droppe liv att återfödas i

stilla andetag mot din hals

mina läppars siluetter viskar

andas vindarnas evighetsminnen

om du blundar förnimmer du mina läppar

min hand smeker för alltid din nackes hud

vi föds och vi dör

om och om igen

en glödande droppe liv i mitt sköte

ger hjärtats rum sitt återsken

till min kropps avtryck mot din hud

min nakna skörhet skälver inom dig

vi föds och vi dör och föds om igen

jag är en evighets skuggbild i dina minnen

flämtande läppar mot din mun

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

