Älska

nattens sista mörker kysser med daggvåta läppar ljuset

jag står på mina knän i längtan efter livet

bönfaller det att finnas där för mig

som sommarens vackraste bris smeker du mitt hår

lyssnar till ord från djupet av en själ

faller i en trygghetens brunn av salta tårar

med böjd nacke av vördnad berusas jag av tillitens floder

min rymd brusar i cyklonens mitt

där finner mig lugnet att vila i

vildvirvlande vind att skälva i

min makt och min överlåtelse

där finns du

där finns jag

 

 

 

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

