Om jag vore natten

om mina dygn vore tysta nätter

skulle jag dansa bland natthimlens stjärnor

locka skogsrå och älvor i dimmors extas

bada naken till strömkarlens förförelsemusik

känna tystnaden ge min hud rysningar

mina tårar sveper likt en tröstande hand runt mitt hjärta

min kropp vilar i ljudlösheten

jag släpper min själ fri att finna sin eld i lusten

någonstans dit jag inte når med hela min varelse

som en mor som med kärleksfull hand låter sitt barn leva sitt eget liv

om jag vore natten

skulle en del av mig alltid vara fri

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

