Väck mig inte

tyngdlösa var vi

du log och vattnet var salt

min hud bär drömmens alla känslor

jag vill inte väcka den

vaggar under min yta av liv

jag dricker dina tårar

låter dem finnas för alltid inom mig

om du hade älskat hade vi aldrig mötts

om du hade älskat mig hade du inte

ser du inte det?

ser du inte det svarta vattnet bakom oss?

kärleken som inte finns

jag vill vada med dig i mina kupade händer

varsamt sätta dig i det klara vattnet

långt från oss

långt från allt som är trasigt

med tårar ler jag när du älskar

vattnet är salt

men du älskar

väck mig inte när jag skonsamt försvinner

långt bortom ditt hjärtas horisont

 

 

 

 

 

Etiketter: , , , ,

Kommentera

