Livet

mina fingrar rör vid ljuset

mina läppar smakar på liv

så faller jag

rakt ner i rädslans djupa brunnar

sliter upp min själs ärrade hud

försöker rädda mitt hjärta där

i dunklet bland odjurens klor och käftar

tårar blänker till

i det fattiga ljuset mina fingrar vidrört

döden smakar beskt mot mina läppar

vaggar mitt hjärta som det gråtande barn jag en gång inte fick vara

smeker min kind för att trösta kvinnan jag aldrig kan låta leva ut

lever mitt liv försiktigt i mörkret

ser ut på er ibland

ser livet och ljuset

det som jag själv aldrig fann

 

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

