Sån är jag

som vågen som sköljer över ditt bröst i ett turkost hav

som elden som hypnotiserar dina ögon att följa lågors dans

som sommarregnet som glittrar mot din solvarma hud

som lavan som flyter som en het smekning längs din kropp

sån är jag

ibland

om du älskar mig

om jag älskar dig

som ledset barn som kurar i din famn

som blödande sår som fylls av salt

som gråt som skriks ut i natten av sorg

som svagaste is om våren

sån är jag

ibland

om du älskar mig

om jag älskar dig

om jag litar på dig

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

