När lagom sprängdes

har anpassat mig

varit till lags

hållit ihop alla trasiga fogar med mina tusen armar

jag har verkligen gjort allt rätt

nu orkar jag inte längre låtsas

passa in

så jag sprängs

om och om igen

jag virvlar

i evighetscirklar

och jag älskar

jag älskar

som floder av lava som aldrig når sin härdningspunkt

stolt

stark

och ensam

alltid ensam

för nu är jag en kaka

mäktigare än alla andra kakor

en smula och du orkar inte

så jag sprängs

virvlar

älskar

flödar

ut i den tysta tomma ensamheten

för jag passar inte längre in

när jag är jag

 

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

2 svar to “När lagom sprängdes”

  1. blogbypa Says:

    Gillar mycket!

Kommentera

