Tystnaden

Jag finns i din svarta natt

sträcker mig mot dig

i min beröringslängtan

gör mig levande

smek mig

öppna mig

 

Minns hur jag reste mig

föddes i dina ord

den sanningsvilda blomman

fann äktheten

murar upplöstes

av trygghet

 

Dina starka händer

lyfte vildanden i mig

lärde mig leva

vild av njutning

blottade rovdjurets inre

ångande djuriskhet

 

Med dig låg jag naken

utan hämningar

i orädd kärlek

leken fann inga gränser

vi var i allt tillåtande

älskade oss hela

 

Tystnaden skrämmer mig

samlar tafatt

förbereder mig

i passionens skräck

låta själen sova

rädslans tystnad

 

 

Om jag kunde

i små paket ge

förförelsens minnen

fingertoppars längtande smekning

dig åtråns mod

igen

 

 

 

 

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

