Välja dörr

vandrar själens smala stig

försöker

försöker kraftandas ut mina vingar

ta plats

finnas

 

andas in i sorgens dunkel

mitt hjärtas varelse vill

vill sträcka sina längtans armar

mot närvaro

beröring

 

skuggors mörka anleten hånar

lurar i lockande portar

ärrad ande

rädd

ensam

 

kärlekens andetag mot min kind

hoppfullheten ler blygt och tvivlande

utplåna

utplånas

fånga vinden mot min törstande själ

 

håll mina händer

hjälp mig andas livskraften

släpp mig inte

inte förrän jag känner

förrän jag vet

 

då först öppnas mina ögon

då först vågar jag le mot ljuset

som om det var för mig

håll om mig

hjälp mig

 

ta plats

andas

leva

njuta av kraften

älska

 

hjälp mig

 

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

