Jag drömde att jag levde.

jag drömde att jag levde

att mitt liv hade mening

lek

kärlek

vi var två som delade glädje och bekymmer

två som satte gränser och planerade

vi var två som hade ansvar för våra barn

 

när jag vaknade

kunde jag ännu känna mina våta händer

i diskbaljan efter familjens middag

känna din kyss i nacken

förnimma hur vi log inför kvällens tystnad

 

jag drömde att jag levde

att du var här

i mitt liv

med våra barn

med skratt och tårar

med tryggheten att alltid ha en famn

gräl och försoning

jag drömde att jag levde

men det var bara en dröm

 

 

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

