Älskad

läppar mot naken axel

en kyss som följs av flera

vandrar förförande

andas

ohörbara gnyenden

så tyst

alldeles

tyst

så säger du mitt namn

med din mun mot min

vibrerar

andas varandra

andas

det är dig jag vill ha

det är din jag är

mina porer andas in din hud

berusas av din djuriska kraft

en kort sekund stannar vi tiden

i den andres blick fångar vi den

håller

håller andlöst ögonblicket

nu

ett crescendo av lava

väller ur våra brinnande kroppar

vi rullar lekfulla i vår magmaflod

universum håller andan

vi får all vi behöver

till detta fulländningens ögonblick

till vårt

nu

läppar mot naken axel

en kyss stannar mot min mun

andas varandra

det är din jag är

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

