Mellan natten och dagen

I medvetenhetens första andetag

i stunden mellan natten och dagen

där hon Venusnaken ur drömmars kulisser

möter gryningen i hans osynliga smekningar

som kärlekens applåder på livets scen

förnimmelsen vaknar av hud mot hud

den gemesamma lustens andning leder handen

att formas om hennes mjuka kropp

skapar likt skulptören den fulländade linjen

stannar av hetta vid hennes höft

likt ett djur från sin utkik söker dagens mättnad

 

 

hennes läppar krusas av kyssars längtan

hennes daggvåta kronblad möter hans lystnads spira

ur nattens stillsamma källa föds en gejsers kraft

vilda vågor förenas med morgonens ljuva bris

andningen blir till mjuka skratt och djuriska stön

dansens rytmer går från sidenböljande vågor

till kaos i eldars magiska sken

solglimtars första förstulna dagsblickar

ser sig omfamna crescendot i den ljungande extasen

låter kroppar smälta samman till att vilja leva

dela samma blodvåg att färdas mot nästa slingrande natt

 

 

mellan natten och dagen följer du min dröm

lever med mig i min levnadsgrotta

mitt purpurbrinnande gömsle

där, är du alltid med

med mig

 

 

 

Etiketter: , , , , , ,

3 svar to “Mellan natten och dagen”

  1. Anna Almqvist Says:

    Milde tid. Stark och fin. Tänker nu på en dikt jag skrev förra året. Play me, heter den. Om jag blir modig nån gång kanske jag kan skicka den till dig? Skriver dikter ibland men har inget vidare diktsjälvförtroende. Men när jag läser dina blir jag varm och inspirerad. Ser fram emot nästa.

  2. Znogge Says:

    Bra! Mycket stark och bra!

Kommentera

