Om jag var galen

Om jag var galen

skulle jag lägga mig naken på en strand

i mångatans förtrollande sken

låta vågorna kyssa mina fötter

se stjärnorna tändas i den fallande natten

 

Om jag var galen

skulle jag av drivved tända en magisk eld

rita tecken i sanden

åkalla kärlekens alla andar

att hämta dig hit till mig

 

Om jag var galen

skulle jag ligga där bredvid dig

nafsa lekfullt mot din hals

lägga din hand över mitt bröst

viskande andas ”älska mig” i ditt öra

 

Om jag var galen

skulle jag gränsla dig lekfullt där i det fria

strunta i att inga väggar skyler vår lustlek

skrattande böja mig mot dig

kyssa dig hett och länge

 

Om jag var galen

skulle måne, stjärnor och hav se oss älska

en natt som aldrig ville möta ännu en dag

en nattens älskogslek i dess magiska ljus

glittrande smeka våra ångande kroppar

 

Jag är galen

kan du känna mina läppar mot din hals?

den lilla rusningen av njutning i din nacke?

höra mitt skratt gäcka dig om natten?

mina lår slingrade runt dina höfter?

 

Jag är galen

så kom

var galen med mig.

 

 

 

Ett svar to “Om jag var galen”

  1. Linda Says:

    Jättefin blogg du har och vackra dikter, jag skriver själv men har inte vågat tagit sprången att dela med mig dem via en blogg däremot är jag på en poesisajt http://www.sockerdricka.nu Hade gott! Kram Linda

Kommentera

