En droppe liv

 

mina händer kupas i den kalla bäckens flöde

låter vattnet kittla mig klar och ren

mossans doft berusar min människoskepnad

en kärlekens doft av skogens vilda råhet

 

solglittrande vatten mot min törstande mun

läppjar det levande i varje droppe

följer det med slutna ögon genom min kropp

förnimmer ruset av jordens blod inom mig.

 

vilar i mossan till Näckens förförelsetoner

hans stråke klär av min själ till sista tråden

ler när han låter fingret okyskt spela

lockar att leva ut i extasens otämjda väsen

 

vildandemelodierna dansar mot min heta hud

lyfter mig till förening och lust

fjärran hörs bäckens toner klinga

drunknade i hans manbarhetsmusik

 

somnar tagen av skapelsens trolldom

fuktig av säden naturanden gav

mitt nakna jag omskapas i lustmättad mossa

en skimrande nymf föds vid bäckens brus

 

sömndrucken smakar min tunga på livet

sköljer sig förtrollad i källans svala hand

spegeln lyfter klargörandets bild emot mig

en Näckens kvinna förlöst ur bojor av skuld

 

vänder den jag föddes för att vara

mot den jag älskar, naken och vacker och stolt

min hand mot dina läppar som ömsint kysser

ögon av längtan större än evigheten själv

 

Kom följ mig mot vildhetens hemliga värld

om så bara för en lånad sekund i passionens flod

våga älska ett ögonblick i fulländning

ta emot de gåvor av hängivenheten just vi har fått

 

 

 

 

 

Etiketter: , , , , , , ,

Lämna en kommentar