Kärleksdopet

mina nakna fötter dansar vid randen av havet

leker av livets porlande glädje

du ler mot mig från din klippa

jag är ditt rå, din vattenande, ditt lustväsen

fånga mig i virvlande vågor

låt våra skimrande kroppar födas hela här

läppja vår åtrås andel till urhavets sälta

kom, lek med mig till havets rytm

förlora balansen med mig, känn skratten formas

djupt inne i evig lystnadskälla

min själ sträcker sina längtans armar

kyss min saltstänkta hud till förförelsens lydelse

älska oss tills tiden stannar av förundran

låt mig få ge dig mig här i livets sköte

drick dig otörstig här av mig

 

 

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

