I mina ord

I mina ord dansar mina höfter en kärleksdans

mina sinnen i rymder av livets lust

huden blundar, minns i fingrarnas rörelse över bokstäverna

läpparna ler åt krusningen i bröstens lekfulla bifall

 

I mina ord lyssnar jag till fjärran och nära smekningars trånad

ryser av vördnad att få del av språkets magiska ton

min hand förs utan tankens vägledning till min hals

smeker att finna förnimmelsen av dina läppar där

 

I mina ord vilar de hemligheter livet bär inom min rymd

kittlande förförs jag att blotta hjärtats innersta längtan

blodet tar sina egna banor i landskapet som är jag

längtan blandas med minnen och nuet i en virvlande lavaström

 

I mina ord får jag likt fjärilar flyga över blomterängen

barnbenslycklig springa med stjärnformad håv

ömsint lägga dem i gräset till vårt kärlekspussel

rodna ömt när de smeker min hand med våra dofter

 

I mina ord formas evigheten i varje ögonblick vi delar

bevaras glöden att aldrig falna ur livets eldflod

kättjans brunn att aldrig sina i sin ursprungs källa

värmer dina läppar mig med evighetskyssar

 

I alla mina ord älskar jag dig

 

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , , ,

Kommentera

