Du

Du är daggen i min fuktiga morgons rodnad

stjärnfallen i natthimlens djupa mörker

fjärilsvingars slag i min inre rymd

ljuset i alla mörka vrårs pulserande kärleks rus

vackrast av diamanter i mitt universums grotta

min stigfinnare och bard till de ädlaste av sanningar

 

Du är sången som ljuder i mitt hjärta

leendet som strålar mot världen från min mun

de stolta stegen i mina gungande höfter

läppars mjuka närvaro mot min längtansfulla hud

de ordlösa ordens smekningar mot mina nakna bröst

solens första morgonstrålar gäckar min glödgande kropp

 

Du är mina andetag livets alla timmar

min lidelses ständiga längtan

evighetens skälla som klingar i mitt chi

fyller min graal med brusande lyckas droppar

Du är

för alltid

den högsta kärleken för mig

 

 

Kommentera

