Leken in i verkligheten

 

 

I transens vilda virvlar

leker din tunga mot min hals

förför mig naket i extas

hänförs av kärlekens våg

Jag dör och lever i samma andetag

Välver av cellers rus

Törstiga njuter vi lustbägaren

Lapar blod och kärlekssälta

ler i samförståndets hemlighet

 

din hand om mitt hår tvingar våra ögon att mötas

blickar stegrar lusten

det här är vi

De älskande urtidsbarnen

Du finner mitt sanna jag

ser den jag inte ser

Med dig vågar jag tro och leva

tillåter mig falla utan kontroll

Ett rå av morgondimmans trollskhet

 

Vi vilar i andetagens spår

du kysser mitt hjärta med läppar av kärlek

Du kysser mig och jag känner

att ingen kysst mig förr

ingen har älskat mig

Dig ger jag sanningens serum

Allt jag är

är allt du får

jag är din, bara din

 

 

Kommentera

