Offernatt

hör du

mina andetag väntar

ser små, små hungriga ögon på min hud

tråna dig

som hungriga fågelungar ser de på dig

viskar, ta på mig

din fingrars beröring förångas

här slutar jag för alltid att andas

lägg ditt knivblad mot min hals

jag är din

hör du

 

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

Ett svar to “Offernatt”

  1. Ulrika Says:

    ”dina fingrars beröring förångas”
    Fantastiskt väl formulerat. Kan idag precis skriva under på det du formulerat, men det är en annan lång och komplicerad historia.

Kommentera

