De förbjudna orden

 

Du gör mig vacker

tänker på dig när jag ser mig i spegeln

hur min mun blir kysst av dig

min hud smekt av dina händer

Du gör mig vacker

 

så ser jag skuggorna dra förbi mina ögon

hör igen hur du snabbt ändrar dig när du råkar säga

“jag älskar dig” till “jag älskar dina bröst”

 

smärtan, sorgen

jag ser den, som en tagg i min iris

sårad

jag vill säga dig hur mycket jag älskar dig

men vågar inte längre

 

så varför känner jag mig vacker tack vare dig

när kärlek är det enda vackra jag vet

 

jag vill inte veta mitt hungriga svar

 

jag vill inte släcka min kärlek

Kommentera

