Mycket värre

 

Kan inte andas utan dig i mitt liv.

likväl gör jag det

jag andas, jag pratar, jag leker människa.

8 svar to “Mycket värre”

  1. bhenth Says:

    Du är duktig på att skriva. Ord som ger tankar om djup och känslor.

  2. Ametysth Says:

    Tack, får jag fråga om du brukar lyssna också? Ger det något till orden? Jag läser för att känna själv, att orden finns som jag vill ha dem och tycker att det ger mig möjlighet att framhäva det, men det kanske är fel tänkt, att jag ska ge läsaren den friheten.

  3. bhenth Says:

    När jag lyssnar så känner jag, och när jag läser så formas bilder och förstärker känslan av det jag läser. Om du menar att det finns ljud till det du skrivit så har jag missat det. Men jag tycker inte att det är fel tänkt att ge läsaren fler val till större upplevelse man läser en text.

  4. bhenth Says:

    Nu upptäckte jag att det gick att lyssna också på din dikt och det blev en starkare upplevelse för man hör rösten och känslan i rösten. Mycket effektfullt och känslofyllt. Jag såg inte först ljudet först för jag hade bara mobilen tillgänglig när jag läste först din dikt.

Kommentera

