Bleksotsblues

 

fann ett ord, log vid tanken

anemi är blodbrist

hjärtat pumpar blodet ut i mina vener

mina ådror fylls i ständig ny ström

manar trolskt “stanna!”

 

stillar sedan min önskan

smeker min nakna arm i förståelse

envist sjuder min kropp av liv

dirigerat av mitt varma hjärta

ljungar kraftfullt “ge mig mera!”

 

en gång låg jag likt en sprucken asfaltsflisa

gråsvart och kladdig

överkörd allt för många gånger för att orka längre

du satte ner foten i farten

balanserade och sa “kom, jag tar hand om dig!”

 

ser blodet sjunga ännu av förvåning

ivrigt pulsera livsnöjt i skälmska flöden

av liv!

din hand rörde aldrig min hud

ändå skrek min existensrot “ja, ta mig!”

 

viskar stilla i mitt blodfyllda väsen

“ja, ta mig…”

Kommentera

