Kan inte

 

 

kan inte skriva längre

uttrycka i ord

i hjärtat bor tomheten

 

blinda händer längs kala väggar

famlande fingertoppar söker spår av liv

av känsla

 

finner släta tysta ytor som effektivt låter allt rinna av

 

är det där de ligger?

kring mina fötter?

 

böjer mig sakta ner

tårar faller i det grå damm som samlats

sorgsna suckar ekar ur oklara källor

upplöses i sälta av hjärtats dagg

 

vill älska hudlöst men mitt hjärta förhårdnar av ovissheten

vill ge allt utrymme men inte ge utan att fyllas åter

vill älska hudlöst men låser in orden i min rädsla för att älska

för mycket någon som inte vill älska mig

Kommentera

