Jag älskar dig

 

 

mitt hjärta hör, men vill inte höra

oron där du bor

orden sviker i känslokaoset

glömmer din hand, dina läppar

frammana känslan av inandningen när du tar i mig

 

att andas lust, reagera ögonblickssnabbt

på din beröring

nuddas av kronblad som smeker

min nakna hud, tungspets som leker

leker för att tända en redan brinnande eld

 

åtrån, smärtsam dans, skär orent likt rostigt järn

genom pansarhjärtat

glömde känna sältan droppa i det öppna såret

se infektionen sprida sig i huden

läppar krusas som stormens vågor innan födelsen

 

hörde ord som egna men av andra

sanna i stunden

minns dem lika flyktigt som doften av din hals

mina läppar mot din kind söker dina varma

utan att finna, vänder i dimma av inget

 

lägger igen sidor av minnen där orden vittrar sönder

för spröda för att bestå

drar fingret mot ytan som färgats av tvinandet

tåren blandar partiklar till blodsdroppar

evigt förankrade, outplånliga, blödande sanna

2 svar to “Jag älskar dig”

  1. Rus Says:

    Så fantastiskt vackert du formulerar känslor. Inte svårt, tillgjort, otillgängligt och obegripligt, inte ytligt och förenklat. Utan rent och ärligt och uppriktigt men med en sällsynt kraft. Försökte utnämna en favoritstrof och stannade till sist för de två första raderna i sista versen ”lägger igen…att bestå”. Sen ändrade jag mig till näst sista strofen ”minns…din hals”. Men sen ville jag inte vara orättvis mot de övriga verserna så jag bestämde mig för att helheten är bäst!

  2. Ametysth Says:

    Du gör mig så glad av dina kommentarer. Känns att du verkligen läser, känner. Det är fantastiskt för mig att nå någon så. TACK!

Kommentera

