Önskar mig bort och hem

 

Allt klokt är redan sagt

alla känslor dokumenterade

varenda själ vet hur det känns

inte ett ögonbryn lyfts

 

och ändå

 

vem fan vet hur just jag känner

hur just du känns

 

just ja…

 

men jag då?

JAG vill svära, skrika, hävda min rätt!

som jag inte har

 

nej…

 

alla ord är skrivna

alla känslor väl dokumenterade

 

jag hatar det

hatar

jag då?

 

fan

Ett svar to “Önskar mig bort och hem”

  1. moniqas Says:

    shit, ja, livet i ett nötskal…. ”jag då?”.. nästan så dikten räcker med just de två orden… skitbra skrivet!

Kommentera

