Ge mig glädjen

 

 

önskar mig en tro

ett hopp

en strimma inombordsboende sol

 

fel att

 

önska mig förmågan att alltid orka

tvätta bort tungsinnet

sorgen som flödar över ur tusentårars källa

 

men är

 

det rätt att alltid hålla

tand för tunga

tolerera respektlöshetens kalla vind

 

vill ej

 

kvävas i mina egna tårar för nån annans skull

vrida dolken i mina inälvor med annans kraft

flämta till av smärta åsamkad av annans vassa tunga

 

vem ger

 

mig kraften att le även gråtyngda dagar

orka stegen när sorgebläcken väger mig emot

kämpa i orkaner av negativa flöden

 

jag själv

2 svar to “Ge mig glädjen”

  1. Rus Says:

    Tack för stark och för mig berörande och bedövande vacker poesi. För mig är meningen och glädjen med livet faktiskt så enkelt som att finnas till och göra något gott för andra människor. Att ana, se och höra deras glädje blir en energipåfyllning som gör det möjligt att möta ännu en dag, ännu en dag, ännu en dag.
    Intensiteten i dina vackra dikter är så stark att den bokstavligen skär genom ens känslor och medvetande. Du har en sällsynt begåvning i mina ögon och vi som får chansen att ta del dina ord bör känna det som en ynnest. Tack för att du så generöst delar med dig!

Kommentera

