Retfulla ovetskap

 

med njutning

lägger jag orden

i en vackert formad våg

framför mig

 

ser leende

hur de frustrerar

denna ovetandes kramp av nyfikenhet

som svansen

himlakomet

 

finns läpparna

bor någon i hjärtats mitt

bär någon nyckeln till åtrån

frågors kliande

 

roas av

outtalade frågor

förnöjd i känslovågors dyningar

smeksamt eggande

 

maktkänslans fullhet

övertagets njutning

tonårsfnissar utan eftertankens samvetsslöja

min kärlek

 

förborgad i orden

i huden

i mitt hjärta

Kommentera

