Bekräftelsen

 

 

försöker se i eoner

blicka bortom synbart

 

försöker finna hoppet

le mot framtid

 

mitt hjärta är av envishet bepansrat

slår kroppen blodig i vetskapen

 

dunkar ständigt i marken

brutna meningar över hav

 

behöver vila från passionen

sopa ihop mig medvetsfullt

 

gnugga tårars grus ur ögonen

läka blödande revor i mitt kött

 

måste vila min längtan

lägga hjärtat i en vacker skål

 

se det ömhetspulsera drivkraftigt

vallörtsomlägga sårväggars kanter

 

ge dig skålen att se nära

se mitt hjärta leva för din närhet

 

be dig innerligt

snälla, bekräfta mig

Kommentera

