Alstrad kärlek

 

ibland plockar jag ut mitt hjärta

ser det ligga där i handen

 

dunkdunk… dunkdunk…

 

håller det försiktigt

tummen mot en lungartär

 

dunkdunk… dunkdunk…

 

försöker andas utan det

ligger där i kupade händer

 

dunkdunk… dunkdunk…

 

pulserar svagare separerat från mig

håller ömt mot mitt bröst

 

dunk… dunk… dunk…dunk…

 

låt det vila i sin håla

vänta på de extra slag

 

dunkdunkdunk… dunkdunkdunk…

 

blundar andas in vackra minnen

näthinnan sparat för syrefattiga stunder

 

dunkdunk… dunkdunk…

 

andas, andas, älskar

lyssnar handen mot mitt bröst

 

dunkdunk… dunkdunk…

Kommentera

