Jag börjar förstå livet

Jag börjar förstå

alla hot och slag

jag börjar förstå

den förstföddes hatiska roll

jag börjar förstå

den meningslösa kärleken

jag börjar förstå

uppbrottets sorg

jag börjar förstå

barnets ankomst

jag börjar förstå

vad jag är värd

2 svar to “Jag börjar förstå livet”

  1. Maryathome Says:

    Kanskje er det vanskeligst å forstå hva vi er verdt?
    Om vi er verdt noe fordi vi ER, for alt vi gjør eller alt vi har.
    Jeg vil gjerne det skal være den første, men det er ikke så lett.
    Så mye forteller oss noe annet.
    Så får vi kanskje kjempe for og hjelpe hverandre til å forstå bristene, barnet, sorgen, verdien.
    Takk for et vakkert dikt!

  2. Ametysth Says:

    Om inte livet ska vara meningslöst, färgas av allt ont som också sker, så måste jag se sambanden, vad allt ändå skapade, mig, en stark kvinna som till slut förstår att jag är värd allt gott. Så tänkte jag.
    Tack för att du läser, det gläder mig verkligen.

Kommentera

