Missförstå mig rätt

 

Tvingar mig att inte backa

inta försvarsställning

Tvingar mig att inte tänka

allt beror på mig

Tvingar mig att nonchalera

fast min hand vill genast gå

till din kind och sedan kyssa

sammanbitna läppar

 

Tvingar mig att inte analysera

vad och vem som gör dig sån

Tvingar mig att inte känna

linan som snör åt mitt hjärterum

Tvingar mig att nonchalera

den jag älskar och vill trösta

Gåvor ska ej tvingas på

hand som hålles upp som skydd

 

Lutar mig tillbaka

älskar på mitt håll

ingen tvingar mig

älskar

känner

vill

ändå

Kommentera

