Slaka linan

En fot i taget

stanna

finna balansen

 

varje steg

världen skälver

nya andetag

 

blunda kort

ignorera svettdroppar

ta ett steg igen

 

Faller

lägger pannan

hopplöst emot marken

 

ser så snart

andra chansen

börjar om igen

 

Varje försök

tar mig längre

ut på slaka linan

 

Jag ger mig inte

jag klarar allt

faller, visst

försöker alltid igen

 

Det är min väg

den har alltid gungat

kommer alltid göra

2 svar to “Slaka linan”

  1. Maryathome Says:

    Kjære deg!
    For et vakkert dikt…
    Jeg får assosiasjoner til en strevsom vei.
    Full av brister.
    Behovet for hvile er der og kommer tilbake.
    Gang på gang.
    Søker mot håpet. Blir sliten. Forsøker på nytt.
    Håp/håpløshet, håp/håpløshet – håp?

Kommentera

