En liten varm hand

Irriterat sparkar hon av sig täcket, laddar för ilska.

Lugn hand på lilla hjärtats rygg
kryper ner
pussar dig
håller mina läppar fast på din kind.

Släpper med ett SMACK, ljudligt

Hjärtat ler och lägger sin lilla varma hand på min kind.
Glittrande glada ögon rakt in i mina.

Hon undrar vilken färg hon har på sina ögon.
”Samma som jag”, svarar jag och hon ler
nöjd
lycklig
håller kvar sin hand.

Vi blundar
andetagen flyr in i sömnen
hennes lilla hand täcker hela min kind

Så ligger den ännu sen
när vi åter vaknar
näsa mot näsa

Ett svar to “En liten varm hand”

  1. moniqas Says:

    och störst av allt är kärleken……….. berör på cellnivå.. vackert

Kommentera

